چکیده

 

امروزه آموزش‌ و پرورش عمومی در مدارس کشور، آموزش سنتی یا صرفاً صوتی است. حداکثر کارِ چندرسانه‌ای در مسائل آموزشی، نصب چند پوستر رنگی بر روی تخته‌سیاه کلاس است. در آموزش بصری-شنیداری، تلاش می‌کنیم تا آموزش را با فیلم، انیمیشن، کلیپ‌های ویدئویی و غیره ارائه دهیم. در این روش، بقای موضوع (محتوا) حدود ۲۰ سال است، درحالی‌که طول عمر این انتقال کمتر می-باشد. در مدارس عمومی، طرحِ درس معلمان شامل مجموعه ای از دستورالعمل‌ها، برنامه آموزشی ، سؤالات تمرینی اضافی و آزمون‌های کلاسی و غیره می‌باشد. اما در مدارس چندرسانه‌ای علاوه بر این‌ها، معلم از مواد آموزشی چندرسانه‌ای ازجمله فیلم‌ها، عکس¬ها و اسلایدها نیز برای بهبود کیفیت آموزش و ابقای آموزش استفاده می‌کنند. این اولین مرحله درحرکت به سمت مدارس هوشمند می‌باشد.

دو روش مختلف در مورد تأثیر ICT بر سیستم آموزشی وجود دارد (و به‌ویژه در مدارس). برخی معتقدند که اثر فناوری‌های جدید به‌سادگی تدریجی است و انتقالی کارآمد از برنامه مدرسه سنتی را اعمال می‌کند و در حقیقت، دسترسی به اطلاعات تسریع می‌یابد. روش دیگر این است که اطلاعات جدید و فناوری ارتباطی، مدارس، آموزش و ابزارها را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای تغییر می‌دهد. در این دیدگاه، فناوری اطلاعات از مرزهای سیستم تحصیل سنتی پیشین فراتر می‌رود. این تغییر باید مرحله‌به‌مرحله و باتدبیر و اندیشه باشد.

۱٫ مقدمه

 

یکی از دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد مدارس هوشمندی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. تعریف مفهوم: مدرسه هوشمند مدرسه‌ای است که برای ایجاد محیطی آموزشی-یادگیری طراحی‌شده و سیستم مدیریت مدرسه و آموزش دانش‌آموزانِ پژوهشگر را بهبود می‌بخشد[۳].

مدرسه هوشمند مدرسه‌ای فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر کامپیوتر و فناوری شبکه است و محتوای دروس آن الکترونیکی است و سیستم ارزیابی و نظارت آن هوشمند است. در این مدرسه، یک دانش‌آموزِ هوشمند زمانی تا حداکثر۶ ماه را صرف موضوعات به روشی مداوم و شنیداری می‌کند. همچنین در محتوای بصری- شنیداری، محتواهای علمی در محیطی جذاب و با قابلیت‌های عملیاتی، تغییر و توسعه می‌یابند و در این نقطه به مقامات مدرسه اجازه می‌دهند تا تخته‌سیاه‌ها و مشق شب را با کامپیوتر و CD در مدارس هوشمند جایگزین کنند. دانش‌آموزان می‌توانند از اینترنت استفاده کنند و اطلاعاتی در مورد هر موضوعی که می‌خواهند به دست آورند. در این سیستم، هم معلمان و هم دانش‌آموزان محتوای درسی و الکترونیکی را در قالب CD ارائه می‌دهند[۴،۵].

در مدارس هوشمند، آموزش منحصراً برای معلم نیست، اما آموزش و یادگیری به‌شدت عاملی است و دانش‌آموزان نقشی اساسی در یادگیری مباحث علمی دارند. در مدارس هوشمند، استفاده از محتوای الکترونیکی معلمان، منجر به بهبود یادگیری و ذخیره‌سازی زمان می‌شود و دانش‌آموزان فرصتی برای نشان دادن توانایی‌شان و تولید محتوا دارند. در این مدارس، موفقیت دست‌یافتنی است و مقدار آن به آزمودن و پیگیری و هدایت صحیح و جهت‌دار بستگی دارد. در این روش، روحیه پژوهشِ دانش‌آموزان، جایگزین روحیه بی‌هدفی آن‌ها می‌شود.

در این سیستم، عناصر کلیدی برای هر تغییری، تغییر در تفکر و ابزارها و تسهیلات است که تنها ابزارها برای پوشش افکار هستند. در مدارس هوشمند، معلمان می‌توانند در مدرسه کار کنند تا اینکه تلاش کنند که پاسخ‌های خود را برای سؤالات دانش‌آموزان بیابند، از آن‌ها می‌خواهند پاسخ سؤالشان را از کامپیوتر بیابند و به دیگران بگویند. مدرسه هوشمند مدرسه‌ای از سیستم‌های تحصیلی با فناوری‌های مدرن و بخش دیجیتالی هوشمند برای تسریع فرایند یادگیری، آموزش و بهبود مدیریت سیستم است که پس‌ازآن انسانِ عصر اطلاعات قادر به پردازش و طبقه‌بندی و استفاده بهینه از دانش روز فنی برای یافتن طیف وسیعی از استعداد و خلاقیت است[۶].
مدارش هوشمند، مدارسی هستند که بر اساس اصول فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی مدرن توسعه‌یافته‌اند. دانش‌آموزان حضوری فیزیکی دارند و با مدرسه مجازی که اغلب مدرسه از راه دور نامیده می‌شوند فرق دارد، ، مدرسه هوشمند با مدرسه مجازی فرق دارد، اگر مدرسه هوشمند بخواهد مطلوب باشد، دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند مایل‌ها از هم دور باشند.

معلمان مدرسه هوشمند نباید وماً متخصصان حوزه IT باشند، اما باید از سیستم مدرسه آگاهی داشته باشند و به‌خوبی قادر به استفاده از ویژگی‌های آن باشند. برای مثال، یک معلم خوب باید بداند که در مدرسه انواع منابع کجا هستند و وقتی برای دانش موزان سؤالی پیش آمد، به آن‌ها دررسیدن به هدفشان کمک کند [۷]. این مدرسه یک مدرسه فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر کامپیوتر و فناوری شبکه‌است و محتوای دروس آن الکترونیکی و سیستم نظارت و ارزیابی آن هوشمند است.

مدرسه هوشمند “دانش‌آموز محور” و نقش معلمان هدایت است. دانش‌آموزان در مدرسه می‌توانند به منابع در دسترس داخل یا منابع خارجی در شبکه‌های اطلاعاتی دست یابند و در استفاده از آن‌ها برای درس‌هایشان آزاد هستند. دانش‌آموز از دو نوع محتوا استفاده می‌کند: محتوای الکترونیکی و محتوایی که معلم تولید می‌کند. ارتباط اولیا با مدرسه به‌صورت آنلاین و با ارتباطِ مودمی با یک کامپیوتر مرکزی در مدرسه است، آن‌ها قادرند با مدیر مدرسه یا معلمان ارتباط برقرار کنند و از وضعیت تحصیلی فرزندشان اطلاع کسب کنند.

پایگاه‌داده مدرسه باید با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد[۸]. کتابخانه مدرسه، کتابخانه‌ای الکترونیکی است و دانش‌آموزان می‌توانند از آن به‌صورت آنلاین استفاده کنند. محیط‌های همزمان و ناهم‌زمان گفت‌وگو، بحث و پرسش و پاسخ در مدرسه فعال هستند و با افزایش سطح اطلاعات از دانش‌آموزان، برای کسب اطلاعات جدید آماده‌شده‌اند.

۲٫ اهداف مدرسه هوشمند

 

• ارتقای همه جانبه دانش‌آموزان (فیزیکی، ذهنی، احساسی و روانی )
• بهبود پیشرفت و توانایی‌های شخصی
• آموزش و استفاده از منابع انسانی فناوری
• افزایش مشارکت عمومی

هفت کلید اصلی مدارس هوشمند عبارت‌اند از:

 

• یک دانش خلاق
• استعداد یادگیری
• منطبق بودن با (سطح)درک
• یادگیری با کنترل و اهداف انتقالی
• فائق آمدن بر مشکلات
• ارزیابی آنچه آموخته‌شده
• مدارس به‌عنوان سازمان‌های آموزشی


دبستان غیر دولتی پیشرو مدرسه ,هوشمند ,مدارس ,آموزش ,دانش‌آموزان ,استفاده ,در این ,در مدارس ,مدرسه هوشمند ,است که ,است و ,مدرسه هوشمند مدرسه‌ایمنبع

تحقیق و پژوهش

دپارتمان کامپیوتر

دپارتمان پارک علم و خلاقیت

اهداف دبستان غیر دولتی پیشرو

دپارتمان زبان

اهداف دبستان پیشرو

کشاورزی

مشخصات

آخرین جستجو ها

آریا ماسل دو سوته خرید کن تحویل بگیر آی بازیکن Josiahghzf6 Page انگشتر، گردنبند، جواهرات نقره، نگین، تسبیح | جواهری بینا وبگردی با روناک زنبورداری - مطالب مذهبی محتاج عشق قیمت لوازم یدکی لودر روستای شناقی سفلی